Buitenschoolse opvang (BSO)

Het Ooievaarsnest staat voor kleinschaligheid en kwaliteit. Dat geldt ook voor onze BSO. Wij kennen de kinderen en weten wat zij nodig hebben en prettig vinden. Leerkrachten en pedagogisch medewerkers zorgen samen voor een fijne dag waarbij opvang en onderwijs vloeiend in elkaar overlopen. Hoe laat die dag ook begint of eindigt, bij ons voelt ieder kind zich welkom en vertrouwd.

Buitenschoolse opvang (BSO)

Een rustige start van de dag, samen een broodje eten? Na schooltijd lekker relaxen en spelen of toch nog even die spreekbeurt afmaken of samen lezen? Bij onze BSO kan het allemaal. Wij bieden opvang en onderwijs als een totaalpakket in de voor uw kind bekende en vertrouwde omgeving van het Ooievaarsnest. Zowel in de gezellige ruimtes binnen als op ons heerlijk ruime speelplein en speelveld buiten kunnen alle kinderen naar hartenlust spelen en leren. Tijdens de schoolvakanties kunnen de kinderen gebruik maken van een uitgebreid activiteitenprogramma.

Lekker rustig samen ontbijten

De start van de dag kan behoorlijk stressvol zijn. Opstaan, aankleden, eten en hup snel naar de opvang want papa of mama moet werken. Gelukkig kan dat ook anders: bij onze BSO staat vanaf 7 uur de gedekte tafel klaar. In alle rust kunnen de kinderen genieten van een gezond ontbijt. Geen gehaast, dus alle tijd om met een goed gevulde maag de schooldag te beginnen.

Volop leuke dingen doen

Het programma van de BSO is gericht op een combinatie van ontspanning en ontwikkeling. Een rijke (school)dag noemen we dat. Een kind leert immers de gehele dag door. Bij de BSO zorgen we voor rustmomenten, spelen we lekker buiten, doen we spelletjes, zijn we creatief bezig of lekker aan het koken of bakken. Tijdens de vakanties zijn de kinderen de gehele dag bij de BSO. Dan gaan we er met z'n allen op uit, zoals naar het Zuiderzeemuseum, het klimbos of het theater.

De activiteiten bij de BSO sluiten aan op de thema's van het kindcentrum: zo ervaren kinderen een doorlopend en verrijkend programma.

De BSO is geopend van 7.00 tot 18.30 uur.

Op de website van het LRK zijn de GGD-rapporten van de BSO te lezen.
Tijdens schoolvakanties of bij incidentele opvang kan het voorkomen dat de opvang van BSO het Ooievaarsnest plaats vindt bij BSO van Kindcentrum de Bussel. Onze beide locaties werken al geruime tijd samen, lijken op elkaar en zijn dichtbij elkaar gevestigd.

Kindcentrum Ooievaarsnest biedt een totaalpakket van opvang en onderwijs dat volledig op elkaar is afgestemd.

Voor het opvragen van informatie over de mogelijkheden of een rondleiding kunt u contact opnemen met ons via mail (c.sunnotel@talenthoorn.nl) of telefonisch (0229 237330).

De opvang van Kindcentrum Ooievaarsnest wordt gefaciliteerd door Stichting Kinderopvang West-Friesland

Wilt u ... U bent van harte welkom om eens te komen kijken en sfeer te proeven.

BSO Het Ooievaarsnest
Adres: Kalbstraat 1, 1689 EB, Zwaag